dimarts, 4 de desembre del 2012

Afers exteriors

Aprofitant el pont del passat 1 de novembre dues delegacions manrusses varen visitar el camarada Fitó a la seva ciutat adoptiva: Düsseldorf. El viatge feia molt temps que estava pendent... Els primers a arribar a la capital del Land de Renania-Westfalia varen ser en Marc i en Jaume que ben aviat varen gaudir de l'hospitalitat d'aquest gran amfitrió dit Albert i anomenat Fitó.
Com que el clima no convidava massa a donar volts pel carrer varem anar a casa a deixar les maletes i a fer un mos amb birra i marranadetes que en Fitó havia portat del seu recent viatge a Colòmbia. De fet, podriem dir que el viatge va ser això en gran part: menjar i beure cervesa.
Acte seguit ens varem dirigir cap a la braverie més cèlebre de la ciutat on ens vam incar unes quantes cerveses torrades típiques de Düsseldorf i que produeixen en el mateix establiment. A més de beure cervesa també vam menjar codillo, després de la propaganda que ens en va fer en Fitó. Es tracta d'un tros de carn enorme que és la part de l'espatlla d'un tocino. En Marc, amb un parell, s'ho va fotre tot sencer (excepte l'os) però resulta que encara no en tenia prou... vam acabar la vetllada ben entrada la matinada després de beure unes quantes cerveses més en un pub de la zona ociosa de la ciutat. Abans però, en Marc encara tenia un budell buit i es va menjar una pita.
L'endemà visita obligada a la ciutat amb guia gratis inclòs i pluja suau a estones: zona comercial, històrica, passeig fluvial i una torre des d'on pots divisar la ciutat des de 170 m. d'alçada. Això sí, abans haviem d'omplir l'estòmac i vam fer un esmorzar-dinar on no va faltar res. Després de la visita, cap a mitja tarda, vam anar a rebre a l'estació central a la segona delegació procedent de Polònia. Puntuals arribaven la Marina i en Lluc, cap a casa a deixar les maletes, dutxes i a repetir ritual: cervesa i especialitats colombianes. Ràpidament cap a sopar a un asiàtic on se'ns va unir la Pati que estava de feina fins el cul perquè a General Motors feien tancament del mes i també havia de treballar l'endemà.
El dissabte varem canviar de ciutat i ens vam despertar d'hora per agafar el tren cap a Colònia. Ciutat famosa per la seva catedral i el carnaval. Visita ràpida a la catedral en un dia fred i plujós. Aviat vam entrar en un garito per pixar però ens hi vam quedar tres hores menjant i bebent cervesa. A la tarda visita a la zona comercial de la ciutat on vam degustar un vi calent i la Marina va aconseguir de trobar un castanyer. Destacar que les castanyes no tenien cucs, no estaven cremades i eren bones (avís a les castanyeres estafadores de Manresa). Abans de marxar visita a una braverie immensa on varem beure la típica cervesa rossa de Colònia i alguns van aprofitar per menjar pa amb carn crua i ceba (ecccss).
Abans de tornar cap a Düsseldorf kaos a l'estació de tren. Ara deien una andana, ara l'altra, retràs... el mite teutó caient per terra, i en Marc i Lluc aproftitant per devorar uns bradburgs, la resta xocolatines.
A Düsseldorf segona part del Barça-Celta, més cervesa i cap a sopar a una hamburgueseria com a colofó final del dia. I quan ens disposàvem a disfrutar plegats de l'última nit a la ciutat resulta que en Fitó havia perdut la targeta... i no hi havia manera de que la pogués anul·lar. Però vaja, vam seguir bebent cervesa. Per cert, el centre nocturn de Düsseldorf queda ple d'ampolles de vidre trencades a les nits de cap de setmana... sort que són alemanys!!!
L'endemà el despertador sonava massa d'hora i després d'unes mandres cap a l'estació a buscar el bus que ens portava a l'aeroport.

Només queda una cosa a dir: MOLTES GRÀCIES FITÓÓÓÓÓ.

Ciscu ha dit...

Si senyor! La dieta dels campions!! Així m'agrada!!! Fitó: juro que algun dia vindrem a veure't.

marc ha dit...

És cert, vam jalar un colló!
Gràcies Fitó! veig que tot i el periode d'hivernació, els cronistes no obliden res! recordo també les teves aportacions a la llengua...grandiloqüent...egòlatre...