dimecres, 16 de gener del 2008

Curiositat

Hola nois!! Què tal?? Per fi m'estreno en el bloc!! Cada dia me'l miro per veure si algú s'anima a escriure alguna cosa, però veig que no acaben de sortir idees. Si, de fet amb lo enfeinats que anem tots plegats, no m'estranya!!. I jo entremig de neurones, gens, cromosomes i com aquests afecten al comportament i als trets piscològics, he trobat una curiositat interessant, mireu:


Es tracta d'una fotografia obtinguda durant una intervenció quirúrugica realitzada per extirpar una lesió cerebral (indicada amb una cinta de color blau). Les banderetes correspon a un mapping cerebral de llenguatge, on es pot veure la localització del català i el castellà, àmpliament distribuïts per tota l'escorça cerebral. Amb aquesta técnica, el neurocirurgià intenta no extirpar cap àrea cortical que pugui afectar sobre la posterir capacitat lingüística del pacient.

Curiós, no? Sembla doncs, que el català i el castellà no es localitzen al mateix lloc!

En fi... seguiré estudiant una estoneta que ja m'he distret prou!!

Pd: Javi, m'encanta la teva emissora fonamental!

Un petó!!

1 comentari:

Unknown ha dit...

Oh! Realment és curiós, i molt freak per cert, aquesta carrera que estudies no pot ser bona de cap manera. L'emissora fonamental està molt poc actualitzada últimament, però es crea sola, únicament cal escoltar música a Last.fm i a mesura que la vas sentint memoritza les teves preferències. Està molt bé.